הצוות המייסד

הקמת היחידה

יחידת דובדבן 217 הוקמה באפריל 1986, עפ”י דרישה של מפקד פיקוד מרכז דאז, אהוד ברק.
“יחידת עילית, הדובדבן שבקצפת”.

סמלה של היחידה, הינו חרב הפיפיות של אהוד בן גרא, שמסמלת לחימה בתחבולות. סיסמתא של היחידה: “כי בתחבולות תעשה לך מלחמה” (משלי כד’ ו’).

המסגרת תחתיה הוקמה היחידה הייתה בכפוף לחטיבת איו”ש.
לאחר העברת פקודתו של אהוד ברק למח”ט איו”ש אל”מ דובי דקל ז”ל, הטיל דקל את משימת ההקמה וביצועה על רס”ן ימיני כנעני, שהנחיל את רוח היחידה לאורך כל תקופת הקמתה.

מפקדה הראשון של יחידת המסתערבים הצעירה, מונה סגן אודי יונה, בוגר סיירת צנחנים. למפקדה השני של היחידה מונה, סגן שי פולונסקי מחטיבת הצנחנים. ביוני 1986 גויס צוות המסתערבים הראשון, אשר מנה 12 לוחמים בוגרי יחידות מובחרות וסיירת צנחנים.

בשל הצורך במיומנויות לחימה חדשניות, מגוונות ובניית תורת לחימה ייחודיות ליחידה, גויסו למילואים מדריכי לוחמה ולוחמים בולטים ממסגרות הביטחון הממלכתיות שסייעו לבסס ולהנחיל את יסודותיה.

הצוות המייסד פעל במיומנות וביצע מאות פעולות מיוחדות, מגוונות ובלתי שגרתיות. התמחותם הייתה בלוחמה זעירה תחת התחפשות לצוותי טלוויזיה, מתנחלים, מילואימניקים, נשים ולכל מקום שהדמיון יכול לקחת, אך רוב פעילותה הייתה באופן מסוערב.

עד יוני 1987 מנתה היחידה כ- 3 צוותים. בשנה זו גדל משמעותית נפח פעילות היחידה ובהתאם גם גיוס כוח האדם אל שורותיה. היחידה הפכה לכוח המבצעי המרכזי והמשמעותי ביותר בפעילויות המיוחדות באיו”ש וכך מבססת את מעמדה עד היום.

הצוות המייסד

Talk to us

Skip to content