How to join the Duvdevan Unit

How do I join the Duvdevan Unit?

There are a number of ways to qualify for service in , all of which require serious effort and trials:

The Pathways to get into Duvdevan include selection trials for a range of different special forces and elite IDF units, among them the trials for Sayeret Matkal, the Israeli Navy’s Shayetet 13, Naval Officers Course and Submarines force and the IAF’s Pilots Course. 

For additional information regarding the enlistment process for the Duvdevan Commando Unit visit the Meitav Unit’s website (in Hebrew)
For additional information regarding the Duvdevan Unit and its recent operational activities visit the IDF website (in Hebrew)

 

2 . גיבוש שייטת 13/מטכ”ל – יש לעבור את יום הסיירות בהצלחה ולקבל זימון לגיבוש שייטת 13/מטכ”ל. מי שיסיים את הגיבוש אך לא יעבור, יוכל להתקבל לחטיבת הקומנדו. לאחר שהתקבל לחטיבה, ישובץ לאחת מ-3 יחידות החטיבה (דובדבן, אגוז, מגלן), גם לפי העדפת המלש”ב. מי שיתקבל לחטיבת הקומנדו עם סיום הגיבוש, יתקבל ישירות למסלול היחידות (אין צורך בגיבוש נוסף).

 

3 . גיבוש חובלים/צוללות/טייס – יש להגיע לגיבוש (דרך יום סיירות/ביתן חיל הים/מעבר שלבי צוות אויר) ולסיים אותו. מי שיסיים את הגיבוש אך לא יעבור, יקבל זימון לשבוע ראיונות. במהלך שבוע זה, יתמיין ע”י ריאיון המלש”ב ליחידות השונות ביניהן דובדבן. באם עבר את הריאיון ליחידה, יתקבל המלש”ב לחטיבת הצנחנים תחת הכותרת “מאותר דובדבן”. משמעות הדבר היא שמיד לאחר הגיוס לחטיבת הצנחנים תשתתפו בגיבוש נוסף (גיבוש יח”טיות). מי שיצלח את הגיבוש יתקבל לתחילת המסלול של יחידת דובדבן.

 

האם לאחר הגיוס לא ניתן להגיע לדובדבן? עדיין יש סיכוי, פעמיים בשנה מרכזים את כל מי שינשור במהלך הקורס טייס, המסלול בשייטת 13 או המסלול במטכ”ל לשבוע ראיונות מרוכז. בין היחידות שניתן להגיע אליהם בשבוע זה נמצאת דובדבן.

Leave a Reply

Skip to content